pappa

pappa,
jag kanske aldrig har sagt ordet jag älskar dig till dig, inte vad jag kommer ihåg iaf.
men det gör jag verkligen!
jätte mke,
och jag säger inte det här för att få ''pengar''
utan för att jag menar det!
tro vad du vill men det är så det är.
det är inte ofta du får en kram av mig, det är inte ofta jag ens får ett godnatt,
på en dag träffart jag dig kanske bara i en timme,

när jag vaknar på morgonen är du borta, när jag kommer in på kvällen sover du redan,
och om jag är hemma ngn dag så är du ute och jobbar med huset eller kollar fotoll eller hockey.
det är sån du är och jag accepterar det!
bara dte att jag vill ha mer tid med dig!  det vill nog micke också!

förr när vi var små,  så var vi på kålmården varje år!
det var jätte kul, kan vi inte hitta på ngnt sånt fast inte riktigt kålmården.
om du har tid med mig.

så länge jag kan minnas har du jobbat utomlans kanske inte dom första åren i mitt liv men alla andra år!
du hade inte firat min födelsedag på samma dag som den var, sen jag var 4 år!  förutom det här året när jag fyllde 14!
jag blev faktist glad av det!  du kanske inte tror att jag bryr mig om att du är borta JÄMT.. men du? det  gör jag.

för tänk så skulle ngt hända, om du skulle dö vad som hellst.
så har DU missat hele min uppväxt,  du vet inte lika mke om mig som min mamma, fast  det kanske inte är så konstigt eftersom jag bor hos mamma jämt...


jag är glad att du träffade tatania,  hon är bra för dig du behöver henne som bryr sig om dig!
inte som ulrika och dom andra!  dom var bara störda!
du är för snäll för dom! du ska ha tatania!
hon är den rätte för dig!
men när hon är här tog du ledigt i en vecka för att dom skulle komma.
du bad mig vara hemma och jag va det för din skull, för jag trodde att jag skulle få va mer med dig då.  men nej, när vi va på badhuset lämnade du mig med anna, så gick du och tatania in i relaxen resten av dagen.....
jag får aldrig va med dig. jag var hemma på ett LOV för att få va med dig mer!   m,en fick jag det nej...



men nu har du din egna lillöa familj i ryssland, du tar ledigt från jobbet ibland för att vara med dom, så gör du inte ens för mig och min bror. inte  en ända dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0